۱۴۰۳ شنبه ۲۴ شهريور

یادواره سلیمانی سرباز مکتب فاطمی در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد.

ارسال شده در تاریخ 1400/10/14
ساعت 17:44
یادواره سلیمانی سرباز مکتب فاطمی در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد.

به گزارش خانم زهرا رامتین کارشناس فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا(س):
 
معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در همکاری با ستاد برگزاری یادواره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه الزهرا(س) و همکاری شهرداری منطقه 3 به مناسبت بزرگداشت ایّام فاطمیّه و یادواره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی " یادواره سلیمانی سرباز مکتب فاطمی" را با سخنرانی آقای دکتر علی غلامی عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و با حضور خانم دکتر زینب صادقی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، حجت‌الاسلام و المسلمین آقای دکتر سید عباس موسوی رئیس محترم دفتر نهاد مقام معظم رهبری( مدظله العالی)، آقای مهندس حمید جوانی شهردار منطقه 3 ، آقای دکتر نقره آبادی معاون اداری و مالی دانشگاه، آقای دکتر اردوخانی معاون پژوهشی دانشگاه، مدیران دانشگاه و شهرداری، اساتید و کارمندان دانشگاه امروز سه شنبه 14 دی ماه 1400 از ساعت 12:30 الی 14:30 در تالار اجتماعات دکتر تورانی دانشگاه الزهرا(س) برگزار نمود.
 
 
این مراسم با پخش آیات کلام الله مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و سخنان وزین حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر موسوی رئیس محترم دفتر نهاد مقام معظم رهبری( مدظله العالی) در وصف سردار دلها آغاز شد. دکتر موسوی خطاب به همه حضار گفت سردار سلیمانی نیازی به بزرگداشت ندارد بلکه ما هستیم که نیاز به اتصال و وصل شدن به چنین سرچشمه کمالاتی هستیم . وی همچنین به دو ویژگی مهم که باعث جاویدان و ماندگار بودن نام و محبوبیت سردار سلیمانی گردیده است اشاره نمود که آن دو ویژگی 1- نیت الهی و 2- همت بالای سردار دلها بود که ایشان را از دیگران متمایز می کرد.
 
سپس آقای مهندس جوانی شهردار منطقه 3 از محاسن این شهید بزرگوار ایرانی سخن گفت و اشاره نمود به آیه ای از سوره آل عمران قرآن کریم که شهدا زنده اند و قطعاً شهید سلیمانی زنده و ناظر بر اعمال ماست. وی در ادامه سخنان خود بر تعامل و همکاری موثر بین دانشگاه و شهرداری با هدف دستیابی به برنامه‌ریزی‌های کلان در راستای اهداف پانزده گانه شهرداری تاکید نمود.
 
در ادامه برنامه آقای دکتر علی غلامی با موضوع از «یادبود تا پاسداشت دانشگاه و شهید سلیمانی» سخنرانی نمود. وی تاکید کرد شهید سلیمانی شدن، از مهم ترین نکات است که باید زنده نگه داشته شود و باید سردار را شناخت و الگو سازی کرد. چرا که ایشان دارای روحیه جهادی بودند و این بارزترین ویژگی شهید سلیمانی است که برای خودسازی و مبارزه با دشمن از تمام اشکال جهادی استفاده می‌کرد و ما باید از دو ویژگی ایشان الگوسازی کنیم 1-شناخت 2- اعتقاد و باور 3- صبر و شکیبایی و استقامت.
 
سپس تئاتر زیبای سرباز به کارگردانی پژمان شاهوردی برگزیده جشنواره ملی سردار آسمانی به روی صحنه رفت و با استقبال خوب تماشاگران مواجه شد.
 
شاعر آیینی آقای میلاد عرفان پور با شعرخوانی خود در وصف مظلومیت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها و رشادتهای شهید عزیز قاسم سلیمانی مجلس را مزیّن نمود.
 
مداحی گیرا و تاثیرگذار آقای حاج محمد نیک آریا در وصف مظلومیت و غم شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها فضای مجلس را عطرآگین نمود.
 
در پایان اسامی برگزیدگان مسابقه دلنوشته حاج قاسم اعلام گردید و میهمانان و شرکت کنندگان برنامه در فضای بیرون سالن اجتماعات از ورکشاپ دانش آموزی با موضوع غصّه مادر، قصّه قاسم بازدید نموده و آثار نقاشی زیبای دانش آموزان منطقه سه را مشاهده نمودند.
 
در حاشیه این مراسم همچنین نمایشگاه کتابی از کتاب های معارفی و مذهبی برگزار بود و کتاب شمعدانیها اثر آقای میلاد عرفان پور نیز ارائه گردید و این شاعر آیینی کتاب خود را با امضای خود برای مخاطبان و علاقمندان مزیّن نمود.

















ارسال کننده:صمدیان
تعداد بازدید:994
تصاویر مرتبط:


    برچسب ها
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    صوت
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن:
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    دانشگاه الزهرا
    تهران، میدان ونک، خیابان ده ونک، دانشگاه الزهرا(س)، معاونت فرهنگی و اجتماعی
    کدپستی :
    1993893973
    تلفن : 982188213547+    982185692496+ فاکس : 982188213547 +
     farhangi[at]alzahra.ac.ir
    تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.