۱۴۰۳ يکشنبه ۱۵ مهر

نشست جمعیت و پیشرفت؛ نظریه و واقعیت به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد.

ارسال شده در تاریخ 1401/04/29
ساعت 16:08
نشست جمعیت و پیشرفت؛ نظریه و واقعیت به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد.

به گزارش خانم عطیه کاظم فرحزادی کارشناس فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا(س):

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا(س) با همکاری شورای هم اندیشی اساتید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در دانشگاه، به مناسبت هفته عفاف و حجاب "نشست جمعیت و پیشرفت؛ نظریه و واقعیت" را در روز سه شنبه 28 تیر ماه 1401 از ساعت 11 الی 13 در سالن تورانی و به طور همزمان در فضای مجازی (اسکای روم و آپارات) برگزار نمود.
در این نشست که با هدف نگاه محققانه به مسئله جمعیت برگزار شد، سرپرست موسسه تحقیقات جمعیت کشور و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی آقای دکتر مسعود عالمی نیسی به بیان مسئله اصلی یعنی ارتباط جمعیت با فقر یا توسعه کشورها و نگاه های مثبت، منفی و خنثی گرایانه محققانی همچون مالتوس، گری بکر، کینز، جولیان سایمون، آلن کلی و... در این خصوص و نقد نظرات ایشان پرداخت.
سپس با ارائه نمودارها و یافته های تجربی در تغییرات درآمد در طول زمان برای سرانه جهانی، کشورهای مختلف توسعه یافته و در حال توسعه و نیز جمهوری اسلامی، نتیجه گیری نمود که شاخص های اقتصادی در طول زمان با افزایش جمعیت، افزایش می یابند، اما در عرض جغرافیا و در یک زمان واحد جمعیت تأثیر معنی داری بر اقتصاد ندارد و شاه بیت مسئله ارتباط جمعیت با پیشرفت را مدیریت کشورها دانست.
در پایان سوالات حاضران در سالن و فضای مجازی اسکای روم با اداره دبیر نشست، خانم دکتر زهرا سادات میرهاشمی، عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا (س) و مدیر گروه حل مسئله فرزندآوری و جمعیت بسیج اساتید دانشگاه های تهران، مطرح و پاسخ داده شد.
گفتنی است این جلسه با حضور حدود 170 نفر از دانشگاهیان بصورت مجازی و حضوری برگزار شد.






 

ارسال کننده:صمدیان
تعداد بازدید:636
تصاویر مرتبط:
tempShow
برچسب ها
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
صوت
دانشگاه الزهرا
تهران، میدان ونک، خیابان ده ونک، دانشگاه الزهرا(س)، معاونت فرهنگی و اجتماعی
کدپستی :
1993893973
تلفن : 982188213547+    982185692496+ فاکس : 982188213547 +
 farhangi[at]alzahra.ac.ir
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.